zondag 17 juli 2016

Jeepsafari en kruidentuintje.

Vanmorgen moesten we echt hééééél vroeg op en als ik héééééééél vroeg zeg dan bedoel ik ook hééééééél vroeg.

We vertrokken met onze gids om 05.15u, er is vandaag een Jeepsafari gepland en die begint om 06.00u vandaar.
Ik kan zeggen, het viel niet mee zo vroeg, maar ach je moet wat;-)

Netjes op tijd waren we op plaats van bestemming en gingen we van start in de jeep.

We konden lekker achterin staan dus we hadden een goed uitzicht. Na wat vogels te hebben gezien zag Twan ineens in de verte tussen de bomen door twee olifanten.

Oh wat hadden we een geluk en oh wat was dit super om te zien, ook al stonden ze ver weg. Toen we ze op de foto hadden gezet zei de gids dat hij ging kijken of hij dichterbij kon komen. Net voordat we op de weg een bocht om wilden zagen we nog twee olifanten, een moeder en kind.
Het werd steeds leuker en deze stonden ook nog een redelijk dichtbij. Op een gegeven moment vond moeder het genoeg en liep de bosjes in met kind, waarop wij verder konden rijden.

De grote verrassing kwam toen we de hoek omreden, hier stond gewoon een hele kudde olifanten te grazen. Oh wat geweldig om te zien en ze zijn zo dicht bij dat we ze zelfs kunnen horen kauwen.
Er waren ook een aantal kleintjes bij en het was allemaal zo schattig om te zien.

In de verte liep nog een kudde en ook die kwamen nog even een kijkje nemen, zoals je begrijpt kon onze ochtend niet meer stuk en was het vroege opstaan snel vergeten.

Op een gegeven moment stonden we met meerdere auto's en toen er een paar weg wilde rijden vonden twee olifanten het wel genoeg en kwamen luid toeterend achter de auto's aan rennen. Dat was wel even schrikken en er werd dan ook flink gas gegeven.. Gelukkig gaven de olifanten het snel op en was de rust wedergekeerd.

We reden een stuk verder en zagen nog een hele groep waterbuffels in de verte, hier konden we helaas niet dichterbij komen, maarja je kan ook niet alles hebben.
Na nog heel veel verschillende vogels te hebben gezien was het tijd voor het ontbijt, we hadden ondertussen wel trek gekregen.

Het hotel had netjes voor ons alle vier (Nishan ook) sandwiches klaargemaakt en fruit meegegeven.

Na het ontbijt was het weer tijd om verder te gaan, we reden verder lang het meer en zagen nog meer vogels. We hebben verschillende adelaars gezien, ibissen, lepelaars, maar ook drie verschillende soorten ooievaars.

En ineens waren ze daar weer, een kleine kudde olifanten, halverwege het meer. Dus reden we nog een stukje verder tot we vlakbij waren. Omdat de vorige keer de kudde uiteindelijk onrustig werd keerde de gids is maar zijn auto en reed het laatste stukje achteruit.

Ook hier hebben we weer even genoten van deze kudde, voordat het toch echt tijd was om terug te gaan. Ook onderweg zagen we nog een paar olifanten in de bosjes, ja echt.....onze dag kan niet meer stuk.

Als we de gids gedag zeggen en in de auto stappen zitten we nog heerlijk na te genieten van deze mooie ervaring.

We gaan nu naar een Herbal Garden oftewel een kruidentuin, waarschijnlijk krijgen we hier ook een facial treatment. Twan denkt er zo het zijne van, we gaan het wel zien.

We worden ontvangen door de dokter van de kruidentuin en hij leidt ons rond en verteld over de medicinale werking van kruiden, maar ook waar je ze in je eten voor kan gebruiken. En dan is het moment daar, we worden uitgenodigd om eerst een kopje krudenthee te drinken en daarna ontvangen we een facial treatment.

Eigenlijk was het erg lekker allemaal, al blijft het een beetje vreemd , maar na afloop zagen we er jaren jonger uit hahahaa.
We mochten ook nog kiezen uit een nekmassage of een voetmassage, we kozen alledrie voor de nek en ook van deze massage hebben we alledrie genoten, al was hij bij mij best wel pijnlijk.
Ik heb al een week of twee last van mijn nek, kan niet goed over mijn schouder kijken en hij doet zeer. Maar na de massage kan ik weer heerlijk over mijn schouders kijken, al voelt het wel een beetje beurs.

Dokter kruidentuin loopt nog even met ons mee naar de winkel waar hij heel behulpzaam is met het uitzoeken van de middelen die we willen hebben. Als travelagent krijg ik nog een leuk souvenir aangeboden van hem en een korting op de aankoop. Een rib armer maar veel kruiden rijker gaan we weer verder op pad.

We hebben met Nishan afgesproken dat we onderweg nog wat gaan eten en dan gewoon lekker terug gaan naar het hotel, we zijn best wel een beetje slaperig.
We eten onderweg bij een lokale keuken en laten ons deze vreemde gerechten goed smaken.

We moeten ook nog even een groen kruidendrankje poeven en iedereen vindt het weer erg leuk dat we braaf een slok nemen van het warme groene brouwsel. Het was niet vies, maar ik hou het thuis wel bij mijn eigen groene smurrie.

Rond een uur of twee zijn we weer terug bij het hotel en we ploffen allemaal lekker neer op bed. De een voor de tv, de ander valt lekker in slaap en er wordt ook aan het blog gewerkt.

Rond vijf uur nemen de mannen nog even een duik in het zwembad en ga ik lekker douchen, even alle smeersels van mijn lichaam wassen. Daarna ga ik nog even bij het zwembad kijken.

We eten 's avonds lekker in het hotel, we hebben geen zin meer om op pad te gaan.

Morgen vertrekken we van deze heerlijke plek, maar gelukkig niet te vroeg. We hoeven deze keer pas om half 9 klaar te staan, een beetje uitslapen dus.

1. Geweldig. En wat leuk om op deze manier mee te genieten van jullie verhaal. Weltrusten daar en morgen gezond weer op met een jonger face :-)

2. Fantastisch om zoveel olifanten van dichtbij in het wild te kunnen zien. Toch fijner om ze zonder kettingen rond te zien lopen behalve dan als ze richting de auto komen draven brrr. Maar het is weer genieten luitjes, wat een geweldig mooie kamer waar jullie in vertoeven zeg met telkens het zwembad voor jullie alleen volgens mij, genieten!