zaterdag 23 juli 2016

Twan speelt honkbal met een aap.

Jawel, vandaag mogen we uitslapen. Zelfs met de extra tijd komen we echter nog bijna te laat en moeten we door eten bij het ontbijt.

De eerste hoop stenen (Twan’s woorden) was een hele nieuwe kleine opgraving van een aantal graven vlakbij het hotel. Deze was nog zo nieuw dat hij niet in de gids staat en ook nog niet af is. Hij ligt ook bij iemand in de achtertuin. Ben benieuwd wie er nu geld voor vangt als deze af is.

Daarna gaan we via een shortcut (andere naam voor klote weg) naar een groot water reservoir. Hier zie je dat niet alleen de Nederlanders goed zijn in waterhuishouding.
Ook hier zien we een aantal hopen stenen.

Daarna gaan we naar een beeld van een staande bhudda. Deze is 12m hoog en ziet er goed uit.
Ondertussen begint het aardig warm te worden en de airco in de auto is dan ook heel lekker. We komen dan aan op de plek waar het boeddhisme Sri Lanka is binnen gekomen. Daar is een grote klim naar boven van 1849 treden. Onze gids stelde voor om met de auto tot halverwege te rijden maar we hebben alle 1849 treden beklommen.
Daarbij waren we wel een toeristische attractie geworden voor de locals. De ene na de ander ging met ons op de foto. Ook Twan moest er aan geloven toen hij na en toilet bezoek zijn ouwe lui tussen de locals zag zitten. We hadden er eigenlijk geld voor moeten vragen.

Toen we boven aan kwamen was er nog een hele stijle klim een rots op. Die hebben we ook gedaan en dat had onze gids niet verwacht. Hij was best wel lastig en het waaide vrij hard. De enige veiligheid was een metale hekje om vast te houden. Als je de andere kant op viel of waaide dan was dat een hele grote val.

Na de klim naar beneden mochten we weer trappen op om naar de oudste pagode
te kijken. We hebben hier wel een pagado overgeslagen omdat we de trappen wel een beetje zat waren en onze hoofden wel heel rood waren geworden. (Twan niet).

Na de welkome autorit met airco hadden we een typische Indiase lunch die heel lekker was.
Daarna onderweg naar Sigirya waar het 8e wereldwonder van de nieuwe wereld staat. Het is een hele grote rots waar bovenop allerlei pagodes en watertuinen zijn aangelegd.
Ook hier stond ons een flinke trappen partij op ons te wachten. Helaas ging dit niet door ivm de harde wind bovenop en er was al een ongeval geweest. Gelukkig hadden we het museum al alle foto’s gezien.

Op de weg terug naar de auto had een aapje het op het flesje fanta van Twan voorzien. Dat had het dorstige beestje maar beter niet kunnen doen. Op het moment dat het beestje naar de fles van Twan springt doet hij deze omhoog en met zijn andere hand geeft hij de aap een enorme optater. De aap vloog een aantal meter door de lucht en zat daarna beduusd nog na te denken wat er was gebeurt.
Twan kreeg daarna een high five van 2 lachende knullen die het zagen gebeuren.

Daarna zijn we terug gegaan naar het hotel voor een verfrissende duik in de pool. Net op tijd omdat er ondertussen een buslading Chinezen was aangekomen. Tot teleurstelling van de hoteleigenaar zijn we daarna buiten de deur gaan eten bij Mango Mango. Het eten was lekker en pittig. Dit in tegenstelling tot de bediening, dat waren een stelletje trage chaggerijnen.

1. Superdag!! Wat een trappen hebben jullie gelopen zeg!!! Neem aan dat jullie die bediening wel aan konden

2. Deze reactie is verwijderd door een blogbeheerder.