zaterdag 23 juli 2016

Bouillionblokje

Maandag 18 juli
Vanmorgen weer een beetje uitgeslapen en na het ontbijt om half negen vertrokken. Alle spullen weer de auto in want vandaag reizen we verder door Sri Lanka en gaan we dus ook weer naar een ander hotel.

We beginnen met een bezoek aan de Golden Temple, deze is gelukkig niet zo erg ver rijden dus we zijn er met een half uurtje. Het jammere is dat ze die tempels allemaal boven op een heuvel of berg maken, we hebben nog nooit zoveel trappen gelopen en voelen onze kuiten aardig.
Het is een aardige tempel en er zijn vier verschillende ruimtes met allemaal hun eigen afbeeldingen en verhaal.

Uiteindelijk hebben we alles gezien en gaan we weer verder met de auto. Dit is wel een aardige rit, dus we kijken maar wat in het rond of doen een tukkie (Twan)
Onderweg zien we nog wel een mannetjesolifant langs de weg in de bosjes, we maken snel wat foto's voordat de olifant er vandoor gaat. Wauw zeg, gewoon een olifant langs de weg. Ik bedoel, je ziet wel van die borden Elephants crossing, maar in Nederland heb je die ook met herten enzo en die heb ik ook nog nooit gezien.

Uiteindelijk zijn we weer bij ons volgende uitje. Hier zit een alternatieve arts en het is een soort Welness Center. Na een bezoek aan de arts krijgen we allemaal een volledige lichaamsmassage van een uur en mogen we daarna 20 min de sauna in.
Het is allemaal wel een bijzondere ervaring en petje af voor Twan, die besluit ook maar gewoon mee te doen. De mannen zitten met zijn tweeën bij elkaar en ik mag in het hokje ernaast van mijn massage genieten. En genieten doe ik zeker. 

Ze begint met nek en hoofd. Het is erg lekker en er wordt geen plekje overgeslagen. Er wordt ook olie op mijn hoofd gegoten en daarna krijgt mijn schedel een goede massage beurt. Na de heerlijke massage gaan we met z'n drieën de sauna in. Deze bestaat uit een lemen hut met allemaal takken op de vloer. We nemen plaats op een houten bankje en zitten heerlijk relaxed na te genieten. Zelfs een grote kakkerlak op de muur krijgt mij niet in de stress. 

Na afloop ruiken we alledrie als een bouillonblokje en hebben we een vette bol met haar. Bij de mannen kan het nog doorgaan voor gel, maar bij mij hangt het in vette slierten langs mijn hoofd, dan maar een knotje maken. Douchen is geen optie, dus we schrobben ons maar zo goed mogelijk schoon en droog met de handdoek om daarna weer gezellig bij Nishan de auto in te glibberen.

We gaan weer onderweg naar een ruïne gebied en onderweg in de auto krijgt Nishan prent nr twee, beidde keren bij het inhalen. Ze verzinnen de regels ter plekke zegt hij, maar mag wel iedere keer betalen. We zijn benieuwd of het van z'n salaris ingehouden zal worden.

De ruïnes en de pagado met de buddha beelden zijn mooi om te zien, maar na enige tijd willen we toch naar het hotel, we voelen ons vies, glibberig en willen een bouilionnetje maken in het bad :-)

Het blijkt een goede beslissing, want we moeten nog zo'n 2,5 uur rijden. Twan probeert zijn ogen dicht te doen, maar sommige stukken weg zijn zo slecht dat dat toch niet lukt. Als we eenmaal op een nieuwe weg zitten kunnen we lekker doorrijden (lees 70km p/u) en krijgt ook onze chauffeur het moeilijk. Lulla als ik ben begin ik maar van alles te vragen aan hem om hem een beetje vind de les te houden en als we een bord met TravelCafe zien stoppen we maar even omdat ik zo nodig naar het toilet moet, niet echt maar oke.

Daarna kunnen we er allemaal weer tegenaan en komen we net in het donker aan in hotel Passi Villa.
De kamer is weer waanzinnig met een schitterend uitzicht op het zwembad en strand en we hebben een gigantisch balkon, wel delen met de buren!

We nemen als bouillonblok allemaal gelijk een duik in het zwembad, maar we blijven glibberen. Ik besluit terug te gaan naar de kamer en te gaan douchen en moet echt drie keer mijn haar goed wassen weer het weer normaal aanvoelen. 
Daarna komen mijn ander bouillonblokjes om ook te gaan douchen, als we allemaal schoon zijn en niet meer zo erg kruidig ruiken gaan we gezellig naar het restaurant voor een hapje eten. 
Het is een lopend buffet dus we hebben genoeg keus. We laten het ons allemaal goed smaken en gaan daarna lekker terug naar de kamer.
We ploffen met z'n drieën op bed en zetten lekker de tv aan of lezen een boek.

Uiteindelijk gaan we maar slapen, want onze ogen vallen dicht. De komende drie dagen doen we lekker helemaal niets, behalve lekker relaxen aan het zwembad. We kijken er nu al naar uit.

2 opmerkingen:

  1. Wauw!!! Aan het begin van je blog was ik jaloers en wilde ik die massage/sauna ook. Maar om nu heel de dag als een bouillon blokje te ruiken en te glibberen. ......brrrrrr

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Leuke blog Claudia! Geniet er van!

    BeantwoordenVerwijderen